Yhdistys

Yhdistyksestämme

Itä-Uudenmaan sosiaalipsykiatrinen yhdistys ry. on perustettu vuonna 2000. Tavoitteenamme on olla kehittyvä ja avoin organisaatio joka tuottaa ihmisläheisesti ja ennakkoluulottomasti uusia toimintamalleja mielenterveyspalveluihin Uudenmaan alueella. Ammattitaitoinen toimintamme tukee yksilön ja yhteisön tasavertaista  osallisuutta yhteiskunnassa. Tarjoamme laadukkaita asumispalveluita sekä päivätoimintaa mielenterveydellisiä haasteita kohdanneille henkilöille sekä heidän omaisilleen.

Olemme yhteiskunnallinen yritys ja toimimme voittoa tavoittelemattomasti.

Toimintamme viitekehys on toipumisorientaatio,joka tukee asukkaiden osallistuutta ja päätösvaltaa omassa elämässään.

Itä-Uudenmaan sosiaalipsykiatrinen yhdistys ry: Tellervokoti

Visio

Olemme kehittyvä ja avoin organisaatio joka tuottaa ihmisläheisesti mielenterveyspalveluita ja tukee yksilön ja yhteisön tasavertaista osallisuutta yhteiskunnassa. Kehitämme mielenterveystyötä ja tuomme siihen ennakkoluulottomasti uusia toimintamalleja.

Arvomme

Turvallisuus

Jokaisella on oikeus  turvallisuuden tunteeseen ja turvalliseen ympäristöön jossa häntä arvostetaan.

Itsemääräämisoikeus

Jokaisella on oikeus päättää omista asioistaan ja vaikuttaa yhteisiin asioihin.

Avoimuus

Ihmisten välillä ja yhteisössä. Avoimuus myös ympäröivään yhteiskuntaan.

Osallisuus

Ihminen on yksilönä yhteisössä

Toivo

Luodaan toivoa ja uskoa ihmisen omiin mahdollisuuksiin.

Yhteiskunnallinen yritys

Suomalaisen työn liitto myönsi Itä-Uudenmaan sosiaalipsykiatrinen yhdistys ry:lle Yhteiskunnallisen yrityksen merkin

Yhdistykselle on myönnetty 2.12.2016 Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeudet ja status. Yhteiskunnallinen yritys -merkki on suunnattu yrityksille, jotka pyrkivät liiketoimintansa avulla ratkaisemaan yhteiskunnallisia tai ekologisia ongelmia sekä edistämään yhteiskunnallisia tavoitteita. Ne käyttävät pääosan voitostaan tavoitteensa ja toiminta-ajatuksensa mukaisen yhteiskunnallisen hyvän tuottamiseen. Liiketoimintamallia kuvaavat myös yrityksen toiminnan avoimuus ja läpinäkyvyys.

Itä-Uudenmaan sosiaalipsykiatrinen yhdistys ry
Jokikatu 7 A
06100 Porvoo

Asumispalvelut ja päivätoimintaa mielenterveyskuntoutujille
Itä-Uudellamaalla:
oma koti, vertaistukea, turvallisuutta, yhteisöllisyyttä – tavoitteena arvokas, oman näköinen elämä.
Label #1